نشانه هاي ظهور امام عصر(عج)
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و جعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
درباره وبلاگ


برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و شادی روخ شهدا صـــــــــلــــــــوات
نويسندگان
سه شنبه 16 مهر 1398برچسب:, :: 11:37 :: نويسنده : منتظر

سلام به همه بازديد كنندگان گرامي

انجمن وبلاگ نشانه هاي ظهور امام عصر(عج)

به آدرس زير راه اندازي شد

www.zohoor08.loxblog.com/forum

 

 

دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:بررسی, فرقه, معنوی ,اکنکار, :: 9:24 :: نويسنده : منتظر

در میان جنبش های شبه معنوی جدید ، « اکنکار» ، شاید تنها فرقه شبه دینی جدید باشد که بصورتی منسجم تر و مشخص تر در ایران به تبلیغ پرداخته است. مروجین این فرقه انحرافی مدعی هستندمکتب اک می تواند توسط افراد با مذاهب مختلف پذیرفته شود و مذهب قبلی آن هاراقدرتمندتر سازد . اکنکار نیز مانند بودیسم و هندو به تناسخ و حلول(زندگی های مکرر)اعتقاد دارند اکها برخلاف بوداییها به دنبال تجربه خدا هستند یعنی برای خود خدایی را متصور هستند و نور و صوت خداوندرا مطرح می نمایند آنها می گویند هدف اصلی ما این است که فرد درک کاملتری از زندگی خود داشته باشد .

 موسس این عرفان پال توئیچل است.نامبرده عضو نیروی دریایی ایالت متحده آمریکا بوده که در سال  1965  مثلا  به روشنایی رسیده و تعالیم اش را تحت عنوان « عرفان اک » عرضه کرده است. مکتبی تعلیم گرفته از آموزه های یکی از اهالی تبت بنام « ربازارتابارز» توئیچل خود را پیامبر میدانست و پس از خود نیز این مقام را به شخص دیگری به نام «هارولد کلمپ» عضو نیروی هوایی ایالت متحده آمریکا شاگرد سری او بوده واگذار کرد که امروزه استاد حق در قید حیات در طریقه اکن کار بشمار می آید . کتاب مقدس این فرقه « شریعت کی سوگمات » نام دارد و مکتب یاد شده نیز به « فرقه ی دانش باستانی سفر روح » اشتهار یافته است .  



ادامه مطلب ...

شبه‏ آیین اکنکار که از عرفان‏‌های نوپدید و نوظهور آمریکایی است، باورهای بسیاری از ادیان و عرفان‏ها را گرد آورده است تا معجونی از همه ادیان باشد. معجون بودن این فرقه موجب شده است تا بنیان‌گذار آن و نیز جانشینان‌ وی ادعاهایی که این فرقه را به دین بودن نزدیک می‌کند، مطرح سازند. این نوشته بر آن است تا با بیان اوصاف، شگردها و روش‌هایی که این شبه‌آیین را به تعریف دین نزدیک می‌کند، تناقض دین نبودن ظاهری، و دین بودن آشکار آن را روشن کند. در این مقاله، با تطبیق باورهای اکنکار با مؤلفه‏های مهمی که در تعریف‌های دین شمرده شده‏ است، نشانه‏هایی از ادعای دین بودن اکنکار ارائه می‏شود. سپس با بررسی اهداف معهود سردمداران این شبه‌آیین و ویژگی‏هایی که برای آن بر می‏شمارند، از باور پنهانی دین بودن اکنکار پرده برداشته می‏شود.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 113
بازدید هفته : 205
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 199943
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1